2012. november 20., kedd

Gmunden, Bad Ischl, Hallstatt, Hochkönig Straße (Ausztria 5 napos kirándulás - 1. nap)

Mint az az összefoglalóban írtam, az 5 napos ausztriai kirándulásunk első éjszakájára Gmunden közelében foglaltunk szállást, ahová pénteken munka után indultunk, így másnap reggel többé-kevésbé kipihenten vághattunk neki a kirándulásnak. Ez a terület még Felső-Ausztriához tartozik.

Először is autóval bementünk Gmundenbe. A város központi részén szinte mindenhol fizetős a parkolás, így igazából teljesen mindegy, hol állunk meg. Érdemes a parti sétányhoz közel megállni.
Gmunden nagyon hangulatos kis városka, mivel a Monarchia idején kedvelt üdülőhely volt, így nekem mindig a Sissi filmek hangulatát idézi. :) A város a Traunsee északi partján fekszik, pont ezért ideális kiindulási pont a Salzkammerguti tóvidék bebarangolásához.
A területről, városokról stb. leírásokba nem bocsátkoznék, de a hivatalos honlapon érdemes nézelődni: www.salzkammergut.at.

Visszatérve Gmundenre: mi végigsétáltunk a tóparti sétányon egészen a híres kis kastélyig, ami egy aprócska szigeten áll a tavon, a szárazfölddel egy fahíd köti össze. A főtér körül számos kávézó és étterem található, szép idő esetén ne sajnáljuk az időt leülni és nézelődni, mi is ezt tettük. :)

távolról nem is látni, hogy a kastély egy szigeten van
a tóparton sorakozó villák
tóparti sétány

a városháza és a híres gmundeni kerámiaharangok

Napokat el lehetne tölteni Gmundenben és a környéken, de nekünk csak pár óránk volt és indultunk is tovább. Ha jól emlékszem, az utolsó képen látható hegyre felvonóval fel is lehet menni, de ebben így 3 év távlatában már nem vagyok biztos.

Gmundenből elindulva a következő szálláshelyünk (Weißbach) felé vettük az irányt, de közben igyekeztünk minél szebb útvonalon haladni. Így dél felé haladva végigautóztunk a Traunsee partján, majd nem sokkal később megérkeztünk Bad Ischlbe. A város szerintem senkinek nem kell bemutatni. :) Itt szintén csak sétálgattunk egy keveset a városban, valamint a Sissi filmekből oly jól ismert kastély parkjában (belülről ilyen szép időben nem akartuk megnézni a kastélyt).
Parkolási szempontból a központtól kicsit messzebb, a patak túlpartján álltunk meg, így nem kellett parkolási díjat fizetnünk.

Ezt követően szintén dél felé haladtunk egészen a Hallstatti tavig. Az idő szűke miatt nem álltunk meg Hallsatt városban, de aki teheti, annak mindenféleképpen megér egy kitérőt, mert valóban álomszép. Mi az autóút mentén azért elkaptuk egy pillanatra egy fotó erejéig, mielőtt továbbhaladtunk volna. :)

Hallstatt madártávlatból

Utunk egy darabig még tovább haladt dél felé egészen Bischofshofenig, ahol nyugat felé fordultunk. Igazából a gyorsabb útvonal, ha valaki egészen elmegy a 311-es útig és a szélesebb folyómederben halad. Mi azonban a Hochkönig Straße-t választottuk, ami nagyon jó döntésnek bizonyult. Hiába volt lassabb, a kilátás mindenképpen megérte, hisz végig a hegyek között haladtunk. Az út elég kacskaringós, de a hegyek között ez nem meglepő. :)

látkép a Hochkönig Straße-n haladva
Maga a Hochkönig Straße egy 75 km-es szakasz, ami Bischofshofen és Saalfelden között húzódik. Tényleg megéri a kitérőt, álomszép útvonal.

Saalfelden után északnyugat felé haladtunk tovább, és így értük el aznapi célállomásunkat és szálláshelyünket, Weißbach bei Lofer települést.