2014. február 18., kedd

Szlovénia egyhetes nyaralás - Júliai-Alpok - összefoglaló

2012-ben egy nyárvégi, 5 napos utazást tettünk Szlovéniában. Az út ismételten váltakozva hol autós, hol gyalogos kirándulásokból állt össze. Két helyszínen aludtunk, az első két éjszaka a Beldi-tónál, majd ezt követően 4 éjszakát a Bohinji-tónál. Ez a nyaralás szintén nagyonkedves a szívemnek, ugyanis az itteni egyik túránk mérföldkő volt az életemben: a Vogel megmászása volt az a túra, ami miatt a mai napig nekiindulunk kettesben a hegyeknek, és azt hiszem, ez már így is fog maradni. :)

Ebben a bejegyzésben az utazás beosztását ismertetem csak, az egyes élménybeszámolók ismételten külön bejegyzésben szerepelnek.

Augusztus elején voltunk itt és hihetetlen szerencsénkre szinte végig ragyogó napsütés és meleg fogadott minket.

1. nap: reggel indultunk kényelmesen Budapestről Beldbe, ahol a csomagok kipakolása, és egy pohár bor után nekindultunk egy rövid tó körüli sétának.

2. nap: autós kirándulás a Vršič hágón át az Isonzó völgyébe, egészen Bovecig. Sok apró megállással, kitérővel az Isonzó forrásához.

3. nap: biciklis túra a Radovna és a Krma völgyében, este autóval átutaztunk a Bohinji-tóhoz, ahol a következő 3 éjszakára a szállásunk volt Stara Fuzina faluban.

4. nap: gyalogtúra a Koca pri Triglavski jezerih-hez

5. nap: kisebb gyalogtúra a Voje-völgyében és a Mostnica szurdokban

6. nap: a Vogel megmászása

7. nap: Vintgar szurdok és a Vrata völgy, majd hazaút