2016. október 3., hétfő

Hosszú hétvége Mauterndorfban, Ausztriában - összefoglaló

Gyerekkoromban minden nyáron Ausztriába utaztunk a szüleimmel és a testvéreimmel. Talán innét eredeztethető Ausztria és a hegyek iránti rajongásom. Persze ahogy nőttünk fel, úgy szép lassan kikoptak ezek a családi nyaralások, ahogy az lenni szokott. Így egy időre Ausztria úgymond parkolópályára került, míg nem aztán az Urammal első közös nyaralásunkat töltöttük itt. Azóta rendszeresen járunk nyaranta, vagy épp ősszel vagy tavasszal. Tavaly kora nyáron azonban újra összeszerveztük az egész családot, és egy közös hosszú hétvégére kiruccantunk Ausztriába.
A főszervező persze én voltam, hisz időközben rákaptam a túrázásra az Uram mellett, és 2014-ben a szüleimet is elvittük egy túrázós kiruccanásra, aminek hatalmas sikere volt. Így ezt a nyaralást is úgy szerveztük, hogy habár, könnyebb terepen, rövidebb távokon, de látványos helyekre kirándulhassunk.

Összesen 4 napot töltöttünk Salzburg tartomány délkeleti csücskében, ahol Steiermark, Salzburg és Karintia tartományok találkoznak. Azért választottam ezt a területet, mert viszonylag kisebb szintemelkedéssel igazi magashegyi élményhez juthatunk - vagy gyalogosan, vagy autóval, vagy felvonóval.
Főhadiszállásunk Mauterndorf településen volt, innét kirándultunk csillagtúra szerűen.

Ebben a bejegyzésben a 4 nap programját írom csak le, az egyes útileírások az adott napoknál találhatóak részletesen.

1. nap: utazás Budapestről Mauterndorfba, útközben kis kitérő Steiermark legnagyobb vízeséséhez, a Günster Wasserfall-hoz

2. nap: túra a Rotgüldenseehez és Rotgüldenhüttehez

3. nap: Mauterndorf kabinos felvonó, a Speiereck meghódítása

4. nap: hazaút kis kitérővel a Sölkpaßon keresztül, kis sétával az Unterer Kaltenbachsee-hez